O čem psát na firemní blog během adventu, Vánoc a Nového roku, aby to vaše čtenáře bavilo číst? Speciální seriál Obsahový advent a Vánoce vám budiž inspirací. Přečtěte si 6 rad, jak obsahové adventní a vánoční tipy využít co nejlépe.

6 rad na začátek

Rok uplyne jak nic a před/vánoční doba se každoročně rychle přiblíží. Času na vymýšlení obsahových témat pro firemní blog bývá málo. O čem stále psát, aby to vaše čtenáře bavilo číst? Jako správní Obsaháři jsme pro vás připravili speciální adventní seriál Obsahový advent a Vánoce.

Dostatečně předem publikujeme tipy na obsahová témata pro každý den adventního a vánočního období, a to pro různé obory a využití. Šetříme vám čas potřebný pro sestavení obsahové strategie, můžete jej využít jinak. Přečtěte si na úvod 6 rad, jak seriál Obsahové Vánoce využít co nejlépe.

1) Promo nálož ze všech stran – buďte jiní

Lidé jsou už od listopadu „bombardováni“ nabídkami slev, akcemi, předvánočními výprodeji, newslettery, kampaněmi i remarketingem ze všech stran.

Obchodníkům nastává sice období „prodejních žní,“ ale pokud na to půjdete jinak než většina ostatních, tak říkajíc od lesa, získáte u svého publika pomyslné plusové body. A třeba prodáte ještě víc než konkurence.

2) Advent – období klidu a pohody

Advent je dobou klidu a pohody. Tedy, ideálně by měl být. Zkuste se pomyslně posadit za monitor na místo čtenáře vašeho blogu či novinek a zamyslete se: Je váš obsah vůbec něčím přínosný, zajímavý? Pomáhá lidem z vaší cílové skupiny navodit pohodovou vánoční atmosféru? Nebo je to jen další z mnoha pokusů o vycucnutí jejich peněženky?

3) „Tlačit“ vždy do obsahu své služby a produkty může být kontraproduktivní

Obsah, který publikujete, může být vždy nějak spojený s vašimi službami, produkty, vaším oborem. Anebo taky nemusí. Je to na vás. Chce to obsahový cit. Někdy je mnohem lepší a efektivnější, když bude publikovaný obsah spojený přímo s vámi osobně nebo s lidmi ve vašem týmu.

Publikujte občas články, novinky, videa, namísto stylem B2B (firma pro firmu) či B2C (firma pro zákazníka) raději ve vztahu H2H – Human to human.

4) Publikujte s předstihem

Je trošku pozdě vyslat do světa mikulášské tipy až na Mikuláše. Pomineme-li skutečnost, že partička Mikuláš + čerti + andělé chodí už v předvečer svátku svatého Mikuláše, i čtenáři potřebují pár dní na to, aby si vaše mikulášské tipy přečetli a stihli je využít. Publikujte proto s dostatečným předstihem.

Na Obsahářích tipy na adventní a vánoční obsah umisťujeme se zhruba týdenním náskokem, ať si můžete dovolit větší předstih i vy – aby si mohli čtenáři váš nový článek přečíst včas a využít informace v něm uvedené.

Příklad:

Přibližně 28. listopadu máme v plánu publikování tipu na téma Mikuláš, čerti a andělé. Pokud se vám hodí „do krámu“, publikujte jej co nejdříve, třeba už 30. 11., aby si jej co nejdříve přečetli i vaši čtenáři a měli ještě pár dní před Mikulášem na využití tipů a rad, které jim třeba v článku prozradíte.

5) Obsah pořádně propagujte

Internet se během adventu asi pořádně „nažere“. Přibude na něm mnoho nového obsahu, protože všichni si budou pozornost publika chtít získat. Proto je velice důležité publikovaný obsah také pořádně propagovat.

Věnujte propagaci obsahu třeba i pár korun v PPC kampaních, propagujte také na sociálních sítích, rozesílejte odkazy na váš web formou e-mailingových kampaní. Propagujte jakkoliv, ale aby vám to nezabralo až moc času. Nejvíce budou vidět ti, kteří se do propagace obsahu pořádně „opřou“.

6) Analyzujte střídmě, zbytek po Novém roce

Je důležité efektivitu obsahu pořádně analyzovat. Jenže během adventu budete mít asi takový fofr, že na nějaké hluboké vyhodnocování efektivity nebude moc času. Šetřte si jej raději na balení vánočních balíčků a zásilek. A také hlavně na kus pohody u punče nebo u svařáku, s horkými kaštany ve dlaních.

Máte-li fofr, stačí, když analytice obsahu během adventu věnujete jen pár chvil.

Co je dobré analyzovat hned?

Každý během adventu publikuje s jinou kadencí, na různá místa. Podle toho se pak odlišuje i způsob vyhodnocování efektivity obsahu.

Věnujte alespoň jednou týdně pár minut času na posouzení, které obsahové kousky – články, e-mailové kampaně, příspěvky na sociálních sítích – měly největší virální dosah a odezvu od publika.

A těm nejlepším pak navíc dopřejte finanční „masáž“ – zaplaťte jim více placené propagace třeba na PPC, pošlete je do světa opakovaně. Samozřejmě ale musí být témata ještě aktuální. Je zbytečné platit za propagaci článku s tipy na svátek svatého Mikuláše, když už je dávno po něm.

Někdy po Novém roce, až budete vyhodnocovat celou adventní obsahovou sérii, si pak úspěšná témata poznamenáte k využití na příští rok.

Do akce!

Využijte tipy pro adventní a vánoční obsah na plné pecky. Úspěšný obsahový advent a veselé Vánoce!


Ukázat další obsahové tipy pro advent a Vánoce.

 

Marián Kábele
Autor: Marián KábeleWeb: http://www.obsahari.cz
Stratég obsahu
Tvořím obsahové audity a průzkumy konkurence, sestavuji strategie, analyzuji efektivitu obsahu. A také o něm bloguji.