Vedete firemní zpravodaj nebo blog? O čem stále psát? Možná vám došly nápady a inspirace nepřichází. Poradí Obsaháři Vintage. Vezměte si na pomoc 27 nadčasových tipů pramarkeťáků na obsah závodního časopisu z roku 1948. Využijte je pro tvorbu firemního blogu, žurnálu či magazínu.

Abych zachoval autenticitu, publikuji v původním znění (včetně trpných rodů).

Co může obsahovat závodní časopis či firemní blog

Vychází jich u nás již slušný počet a jejich redaktoři jsou často na rozpacích, co do nich dát, a přispěvatelé, o čem psát. Může jim tu pomoci tento výpočet:

1) Zlepšovací návrhy
2) Bezpečnostní opatření
3) Zvláštní odměny za zvláštní výkony
4) Dějiny podniku, obzvláště jeho začátky

5) Hospodářský význam podniku pro stát a obec jeho sídla
6) Kolik lidí a jakého stáří podnik zaměstnává; odkud jsou, kolik mají dětí, kolik je ženatých, svobodných
7) Plánované cíle podniku a jak jich bylo dosaženo
8) Závady a úrazy, a čím byly zaviněny

9) Sociální a společenská činnost pracovníků
10) Závodní knihovna, jídelna, ošetřovna
11) Členové závodní rady a výboři odborové organisace
12) Vedoucí podniku a dílen

13) Nejstarší zaměstnanci
14) Výcvik pracovníků
15) Zvláštní pracovní výkony
16) Výrobky firmy, zejména nové; jejich konstrukce, postup výroby, k čemu mají sloužit, komu a jak jsou prodávány

17) Kolik výrobků podnik již vyrobil a kolik má vyrobit
18) Jak jsou výrobky zlepšovány
19) Příčiny jejich kvalitních nedostatků
20) Cizí konkurenční výrobky

21) Zlepšení dílen a kanceláří
22) Nové stavby, nové stroje
23) Udržování čistoty, větrání a svícení
24) Nová organisace práce

25) Účast na výstavách a veletrzích
26) Kam jdou výdělky podniku; kolik připadne na platy a mzdy, na dané suroviny, provoz
27) Vysvětlit výši platů a mezd a jak jsou vypočítávány

Jak se vám obsahové tipy staré takřka 3/4 století líbí?

Objevovat Ameriku netřeba. Stačí znovu objevit Československo.
–Marián Kábele, stratég obsahu

Marián Kábele
Autor: Marián KábeleWeb: http://www.obsahari.cz
Stratég obsahu
Tvořím obsahové audity a průzkumy konkurence, sestavuji strategie, analyzuji efektivitu obsahu. A také o něm bloguji.