No use. Mac. it's a FORD V-8.

Vintage marketing – 1. a 2. republika ČSR

Marketingové a podnikatelské tipy od mistrů obchodu, našich pra/pradědů – využijte je!
Marián Kábele, stratég obsahu & motor Obsahářů

Sledujte Obsaháře Vintage na Twitteru, Instagramu a Pinterestu.


Prvorepubliková nástěnka ↓


Prvorepublikové články ↓

Poštovní skříňky v kavárně jako tahák na stálé hosty.

Poštovní skříňky stálých hostů kavárny

Jeden kavárník zřídil pro stálé návštěvníky své kavárny něco podobného jako jsou poštovní schránky v bytových domech. Poblíž věšáku na kabáty je ve stěně několik malých vkusných skříněk. Stálý návštěvník kavárny dostane k užívání poštovní skříňku zdarma jako privilej, k ní klíček. Na skříňku si umístí svoji navštívenku. Mohly by schránky pro stálé hosty fungovat i dnes? Zjistěte v článku.

Čtěte dál >
Otázky pro instalaci výlohy i pro moderní e-shop.

1936: 14 otázek pro výkladní skříň (pasují i pro e-shop)

Kterých 14 otázek si detailisté (za 1. republiky maloobchodníci) pokládali při instalaci výkladní skříně či výlohy? A co když se ty samé otázky hodí i pro posouzení moderního webu? Odpovězte si na ně.

Čtěte dál >
Vintage marketing: No use, Mac. It's a FORD V8.

Marketing 1936: No use, Mac. It's a FORD V8!

Jak v roce 1936 markeťáci společnosti FORD propagovali nový osmiválec? Vzali si na pomoc dva psy. Jeden povídá druhému: „No use, Mac. It’s a FORD V8.“ Tedy něco jako „Vykašli se na to, Meku, to je nový Fordův osmiválec, ten nemá smysl honit.“ Podívejte se, jak celý inzerát vypadal, včetně komentáře tehdejších redaktorů podnikatelského magazínu.

Čtěte dál >
Kancelář v roce 1940. Aplikujte mystery shopping.

Zavolejte občas svou vlastní kancelář

Je to trochu divné, ale je dosti šéfů, kteří tak nikdy neučinili – nikdy nezavolali svou vlastní kancelář. Dozvěděli by se velmi snadno a bezpečně, zda telefonistka hlásí správným způsobem firmu. Možná, že jí to dosud nikdo neřekl, a poněvadž je firma předlouhá, objevila si třeba svou vlastní zkratku. Proč tak činiti?

Čtěte dál >
Hezké děvče lahodí oku.

70 lety ověřené tipy na obsah firemního magazínu

Vedete firemní zpravodaj nebo blog? O čem stále psát? Možná vám došly nápady a inspirace nepřichází. Poradí Obsaháři Vintage. Vezměte si na pomoc 27 nadčasových tipů pramarkeťáků na obsah závodního časopisu z roku 1948. Využijte je pro tvorbu firemního blogu, žurnálu či magazínu.

Čtěte dál >