„Myslím, že rok 2016 bude rokem, kdy obchodníci začnou vytvářet kvalitní obsah a mnohem chytřeji cílit na publikum,“ uvádí Sujan Patel, spoluzakladatel ContentMarketer.io a Narrow.io. Podívejte se na 10 statistik obsahového marketingu roku 2016.

Sujan Patel pomáhá firmám nastartovat obsahový marketing. Radí, jak získat díky obsahovému marketingu více zákazníků a vydělat více peněz. Podívejte se na 10 statistik obsahu.

10 statistik obsahového marketingu pro rok 2016

1) Více obsahových strategií

Obsahová strategie je technikou, kterou menší obchodníci ještě moc nezvládli. Nicméně stále více firem si nechává obsahovou strategii od odborníků vypracovat.

„Bez odpovědi na otázku „proč“ a „jak“ je výsledkem chaos,“ tvrdí analytička Rebecca Lieb.

2) V B2B není o obsahový marketing moc zájem

Více než polovina firem s konceptem B2B využívat obsahový marketing moc nechce. K propagaci svých služeb a výrobků zatím stále používají hlavně off-line nástroje a tradiční bannerové reklamy.

3) Více obsahu než loni

Navzdory bodu 2 mají šéfové firem v plánu vytvářet více obsahu než v roce 2015.

4) Obchodníci nevědí, který obsah funguje

I přes velké množství dostupných informací obchodníci stále netuší, který obsah je na jejich zákazníky účinný. Také je zajímá, jak využít už existující obsah.

5) Vedou sociální média, blogy a emailing

Které formy obsahu používají firmy nejvíce? Příspěvky na sociálních sítích, případové studie, blogy, e-mailové newslettery. Méně pak šablony a infografiky.

6) Nejúčinnější není nejpoužívanějším

Obchodníci nevěnují pozornost tomu, co je efektivní. Nejúčinnější techniky se odlišují od těch nejpoužívanějších. Nejvíce efektivními jsou ve statistikách totiž například eventy, webináře či případové studie, avšak ty nepatří k nejpoužívanějším.

7) Sociální sítě “spotřebují” více peněz

Firmy více investují do reklamy na sociálních sítích než do obsahového marketingu.

8) Podnikatelé tápou v propagaci i analytice

Více než polovina šéfů firem neví, jak vytvořit poutavý obsah a jak měřit jeho výkonnost. Zároveň “bojují” s propagací.

9) ¾ společností to s obsahovým marketingem zkouší

Navzdory obsahovým problémům, kterým společnosti čelí, se 70 % z nich snaží vytvořit zajímavý obsah a pochopit, který typ obsahu je skutečně účinný.

10) Firmy se snaží o své zákazníky pečovat

Pro mnoho podniků je obsahový marketing nejvyšší prioritou. Chápou, že musí o své zákazníky pečovat a zároveň hledat nové.

Jak k obsahovému marketingu přistupujete vy?

Celý článek Sujana Patela včetně odkazů na celé statistiky na Inc.com (ENG).

Marián Kábele
Autor: Marián KábeleWeb: https://mariankabele.cz/
Stratég obsahu, fotograf a copywriter
Tvořím obsahové audity a průzkumy konkurence, sestavuji strategie, analyzuji efektivitu obsahu. A také o něm bloguji. Kromě toho fotím a píšu.